Strona 1 z 1

Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umieścić

Nieprzeczytany post: 07 paź 2010, 11:07
autor: wlobo135
Stopka (podpis) to jest tekst na dole postu w którym zawarte są najważniejsze informacje o przebiegu choroby i podjętym leczeniu. Ułatwia on doradzającym osobom zapoznanie się z Twoim przypadkiem. Stopka zrobiona razem z pierwszym postem ukaże się dopiero po opublikowaniu Twojego drugiego postu.

Aby zrobić stopkę w Menu użytkownika znajdującym się na Głównej stronie po prawej kliknij na Twoje konto, następnie na Profil i w profilu na Podpis.
Tutaj w oknie wpisz treść Twojej stopki i kliknij Wyślij na dole strony.


W stopce powinny znajdować się rok urodzenia chorego i dalej, w zależności od postępu leczenia, data (wystarczy miesiąc i rok) i wynik PSA, skrócone opisy badań obrazowych (TK/ MRI/SC), wynik biopsji, data i rodzaj podjętego leczenia, dalsze daty i wyniki PSA itp.
Uzupełniaj stopkę w miarę postępującej diagnostyki i leczenia .

Proponuję aby w postach nie dotyczących bezpośrednio leczenia nie dołączać stopki czyli usunąć "ptaszka" Dołącz podpis w dolnym lewym rogu postu.

Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umieścić

Nieprzeczytany post: 01 cze 2016, 23:49
autor: kemoturf
podpis.JPG

Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umieścić

Nieprzeczytany post: 04 lip 2016, 12:51
autor: wlobo135
Jak wam przestanie ukazywać się podpis pod postami to najpierw sprawdźcie czy przez pomyłkę nie usunęliście go w opcjach na dole po lewej usuwając "ptaszka" w Dołącz podpis.

Stopka

Nieprzeczytany post: 16 lip 2018, 12:41
autor: Pablos
Witam.

Szukając jako nowicjusz, a właściwie przekopując się przez tony wątków w poszukiwaniu tego co mnie szukam, dochodzę do oczywistej wiedzy, że ... nadmiar informacji szkodzi. Bardzo pomocna jest stopka! Maksymalnie uproszczona a jednocześnie stanowiąca kompendium przebiegu walki z CAP'em.


Sugeruję takie trzy proste zalecenia (nie zasady). Pomogą one innym w odszukiwaniu właściwej informacji.

1. Operujemy skrótami (RTG, RT, TK, SC, etc.)

2. Wyniki liczbowe podajemy z dokładnością do dwóch miejsc znaczących (czyli z dokładnością do 1%).

3. Maksymalnie unikamy komentarza. Literacko wyżywamy się w poście ;).



Przykład:

Zamiast napisać:
badanie PSA z dnia 30 czerwca 2018 wynosi 0,1214 ng/ml, badanie PSA z 19 października 2018 wynosi 0,1248 ng/ml

Dobrze by było napisać:
07.2018-PSA 0,12|10.2018-PSA 0,12|

lub coś w tym stylu.

Pozdrawiam,
Pablos.

STOPKA

Nieprzeczytany post: 16 lip 2018, 14:50
autor: zosia bluszcz
Pablos, dziekuję za poruszenie problemu ktory, jak sie wydaje, jest dla niektorych nie do przeskoczenia :(


Regulamin precyzuje jasno:

2. Pierwszy wpis uczestnika forum powinien zawierać komplet uporządkowanych informacji na temat dotychczasowego przebiegu choroby, diagnostyki i ew. leczenia. Tytuł wątku powinien odnosić się do przypadku, np.: Tata l.58, PSA 25ng/ml Gl 4+3.
Dokumenty powinny być wklejane jako załączniki z usuniętymi danymi osobowymi (ze stron hostingowych po pewnym czasie znikają).
Jeżeli to niemożliwe, należy je przepisywać w całości, pamiętając o podawaniu jednostek oraz norm laboratoryjnych.
Posty powinny być pisane zrozumiale, w miarę poprawną polszczyzną, z użyciem znaków przestankowych.

3. Pojedynczy przypadek opisujemy w jednym wątku, zadając w nim wszystkie pytania dotyczące danego pacjenta.
Uczestnik forum powinien utworzyć i na bieżąco uzupełniać tzw. stopkę (podpis), która jest dołączana do postów.
Stopka powinna zawierać najważniejsze elementy diagnostyki wraz z kluczowymi wynikami oraz charakterystykę przebiegu leczenia.



Mimo tych jasnych zaleceń w sprawie stopki i pierwszego postu, ciagle potykamy się o to samo:

"Stopka ma byc ESENCJA informacji.
PELNE opisy lub skany dokumentow (z zamazanymi danymi osobowymi) nalezy zamieszczac w POSTACH, latwiej sie je wtedy analizuje."


"Stopka powinna byc esencjonalna, szczegolowe informacje zainteresowani znajda w Twoich postach."


"(...) zrob wreszcie cos z ta stopka, Twoich postow juz nie widac zza przegadanego tekstu pod kreska.
zb"


""Stopkę" przeformatowalam ja, zosia, ale nie jako stopkę lecz jako informacje dot. historii choroby, ktora powinna sie znajdowac w pierwszym wpisie.
Stopka powinna byc esencjonalna i zawierac wyłacznie skrocone informacje. Obecny, rozciagniety na pol strony tekst stopki, powoduje, ze trudno znalezc tresc samego postu :( "


"Stopka powinna zawierac jedynie esencję informacji - suche wyniki, chronologie PSA przed- i pooperacyjnego, etc."


"Jak zapewne zauwazyles, zawartosc stopki przerzucilam do postu - skopiowane dokumenty powinny znajdowac sie w POSTACH, stopka powinna zawierac jedynie NAJWAZNIEJSZE, podane skrotowo, informacje. Zmodyfikuj stopke, redukujac do min. jej zawartosc."


"Stopka natomiast powinna zostac odchudzona do maksimum i zawierac wylacznie najwazniejsze informacje podane skrotowo (PSA przy diagnozie, wynik biopsji (Gleason + zaawansowanie kliniczne), wynik hist-patu pooperacyjnego (jak poprzednio + wezly chlonne x/y), kolejne wyniki PSA pooperacyjnego, suche info dot. wynikow badan obrazowych, etc.


"Tu drobna uwaga:
stopka zawierac wyłącznie esencję informacji - opisy badan powinny byc albo w czytelnych załącznikach albo zacytowane in extenso w postach.
Czy moglabys w zwiazku z tym przerobic stopke usuwajac z niej zbędne opisy? Histopatologie biopsji rowniez potraktuj skrotowo :)
Dzieki,
zosia"


"Po pierwsze, w stopce ma byc tylko esencja informacji a nie opisy badan w calosci. Te powinny byc w postach.
Poza tym stopka ma ograniczoną ilosc znakow (wlicza sie do nich spacje). Wiec na poczatek moze odchudz swoj produkt… zb”



To tylko kilka przykladow moich uwag w sprawie stopki.
Powoli daję za wygraną. Choc moze jednak nieslusznie…?

Re: Stopka

Nieprzeczytany post: 17 lip 2018, 02:12
autor: wlobo135
Witaj Pablos
dobrze że ponowiłeś problem podpisu(stopki) bo pewne informacje trzeba od czasu do czasu przypominać forumowiczom, a mnie zmobilizowałeś do wyczyszczenia wątku "Jak zrobić stopkę/podpis " viewtopic.php?f=8&t=313&p=76180#p76180 z nieaktualnej korespondencji.




Dzięki Wlodek.
Wiedzialam, ze byl temat dot. stopki, ale nie moglam go znaleźć.
Teraz oba tematy zostaly połączone.
-zb

Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umieścić

Nieprzeczytany post: 17 lip 2018, 08:34
autor: Pablos
Witam,
Ze względu na specyfikę języka polskiego sugeruję zmienić nazwę tego tematu z

"Jak zrobić stopkę (podpis) i co w niej umieścić"

na

Stopka (podpis pod odpowiedzią) - jak zrobić i co w niej umieścić.

Ja, podobnie myślę duża część forumowiczów ;), szukała ciągu znaków "stopka" a w tytule jest "stopkę" - jedna literka i wystarczy by wyszukiwarka nie znalazła.
Pablos.

Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umieścić

Nieprzeczytany post: 17 lip 2018, 09:28
autor: zosia bluszcz
Good thinking 99 :)

Z małą modyfikacją propozycji:

zamiast

Stopka (podpis pod odpowiedzią) - jak zrobić i co w niej umieścić.

będzie

Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umieścić.


Uzasadnienie:

a/ podpis figuruje rowniez pod postami, ktore nie są odpowiedziami
b/ tytul tematu/wątku musi zawierac sie w okreslonej liczbie znakow (w tym spacje)

Re: Stopka (podpis pod postem) - jak zrobić i co w niej umie

Nieprzeczytany post: 17 lip 2018, 10:25
autor: Pablos
Great :), co dwie głowy to nie jedna. O to biegało. Może będzie lepiej.
Pablos